• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Протидія булінгу

ПОЛОЖЕННЯ ПРО ПОРЯДОК РОЗГЛЯДУ ВИПАДКІВ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЯ) В ДНЗ №547

1.Загальні положення

1.1. Булінг (цькування) – діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.
1.2. Типовими ознаками булінгу (цькування) є:

систематичність (повторюваність) діяння;

наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);

дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

2 Повноваження керівника ДНЗ№547 та уповноважених ним осіб щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню)

2.1. Керівник закладу освіти здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

- розглядає скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) за заявами здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг;

- забезпечує створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування);

- з урахуванням пропозицій територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, служб у справах дітей та центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

- розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування;

- скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування;

- повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.

- забезпечує прозорість та інформаційну відкритість шляхом формування та оприлюднення на веб-сайті закладу освіти, розміщення в інформаційних куточках для батьків здобувачів освіти інформацію та нормативно-правові акти з питань щодо протидії булінгу:

3. Педагогічні працівники ДНЗ№547:

- забезпечують здобувачам освіти захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю;

- повідомляють керівника ДНЗ№547 про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб;

- сприяють керівництву закладу освіти у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);

- виконують рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.

4. Діяльність Комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) ДНЗ№547

4.1. Комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) ДНЗ№547 (далі – Комісія) створюється наказом керівника ДНЗ№547 та скликається для прийняття рішення за результатами розслідування про факти булінгу (цькування).

4.2.У своїй діяльності Комісія керується Кодексом України про адміністративні правопорушення, Законом України «Про освіту», Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами з питань щодо протидії булінгу (цькуванню).

4.3. До складу Комісії можуть входити керівник закладу, педагогічні працівники, батьки постраждалого та булера та інші зацікавлені особи.

4.4. Комісія діє відповідно до Порядку подання та розгляду (із дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в ДНЗ№547, Порядку реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в ДНЗ№547 та відповідальність осіб, причетних до булінку (цькування).

4.5. Засідання Комісії скликається керівником ДНЗ№547 для розгляду та неупередженого з’ясування обставин випадків булінгу (цькування) в ДНЗ№547 відповідно до заяв, що надійшли.

4.6. У разі, якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України із заявою, про що керівник закладу освіти має повідомити постраждалого.

4.7. Рішення Комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.

4.8. Потерпілий чи його/її представник також можуть звертатися відразу до уповноважених підрозділів органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та Служб у справах дітей із повідомленням про випадки булінгу (цькування).

5.Порядок подання та розгляду (із дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти

5.1.Учасники освітнього процесу подають заяву керівнику закладу освіти про випадки булінгу по відношенню до дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.

5.2.Керівник закладу освіти розглядає заяву в день її подання та видає рішення про проведення розслідування.

5.3.Проводиться повне та неупереджене розслідування щодо випадків булінгу (цькування) із залученням осіб, від яких отримали інформацію.

5.4.Керівник закладу освіти для прийняття рішення за результатами розслідування створює наказом комісію з розгляду випадків булінгу (цькування) та скликає засідання для прийняття рішення за результатами розслідування та виконання відповідних заходів реагування.

5.5.Рішення Комісії реєструється в окремому журналі, зберігається в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.

5.6.Потерпілий чи його/її представник також можуть звернутися відразу до уповноважених підрозділів органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та Служби у справах дітей.

6.Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінку (цькування)

6.1.У разі підтвердження факту вчинення булінгу (цькування), за результатами розслідування та висновків Комісії повідомляються уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та служби у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в ДНЗ№547 .

6.2.Виконується рішення та рекомендації Комісії ДНЗ№547.

6.3.Надаються соціальні та психолого-педагогічні послуги здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу.

6.4.Керівник ДНЗ№547 або уповноважені ним особи відповідно чинного законодавства та в межах повноважень здійснюють контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування) в ДНЗ№547.

7.Права та обов’язки учасників освітнього процесу

7.1. Здобувачі освіти:

7.1.1 мають право на:

- повагу людської гідності;

- захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

- отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування).

7.1.2. зобов’язані:

- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля.

7.2. Працівники, які залучаються до освітнього процесу:

7.2.1. мають право на:

- захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю.

7.2.2. зобов’язані:

- повідомляти керівника ДНЗ№547 про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).

8.3. Батьки здобувачів освіти:

8.3.1. мають право:

- отримувати інформацію про діяльність ДНЗ №547, у тому числі – щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування), про результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності;

- подавати керівнику ДНЗ № 547 або засновнику закладу освіти заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;

- вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.

8.3.2. зобов’язані:

- виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

- дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

- формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

- сприяти керівнику ДНЗ№547 у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);

- виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.

9.Прикінцеві положення

7.1. Положення про порядок розгляду випадків булінгу (цькування) в ДНЗ№547 (далі – Положення) затверджується наказом керівника ДНЗ№547 .

7.2. Зміни та доповнення до Положення вносяться відповідно до наказу керівника ДНЗ№547 .


План заходів

спрямованих на запобігання та протидію булінгу в Дошкільному навчальному закладі № 547

№ п/п

Назва заходу

Термін виконання

Виконавці

Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження булінгу

1.

Нарада з працівниками дошкільного закладу з питань профілактики булінгу (цькування).

Вересень

Директор ДНЗ

2.

Обговорення та прийняття рішення правил поведінки у групах, оформлення інформаційного матеріалу та правил у вигляді стенду.

Вересень

Вихователі

3.

Організація механізмів звернень для повідомлень про випадки булінгу (цькування).

Вересень

Практичний психолог вихователі

4.

Призначити уповноважену особу для здійснення невідкладний заходів реагування та взаємодії педагогічних працівників щодо запобігання та реагування у випадках виявлення фактів насильства.

Жовтень

Практичний психолог

5.

Створення розділу про профілактику булінгу (цькування) і розміщення нормативних документів на сайті закладу освіти.

Жовтень

Відповідальний за роботу сайту дитячого садка

6.

Підготовка методичних рекомендацій для вихователів з виявлення проявів булінгу у групах.

Листопад

Практичний психолог

Робота з вихователями та іншими працівниками закладу освіти

7.

Проведення зустрічей, круглих столів, семінарів, бесід та консультацій щодо ненасильницьких методів поведінки та виховання, вирішення конфліктів, управління власними емоціями та подолання стресу.

Протягом року

Вихователь-методист,

практичний психолог вихователі

8.

Педагогічна година для вихователів, щодо запобігання булінгу у закладі освіти.

Січень

Вихователь-методист

9.

Співбесіди з вихователями за результатами діагностики свого колективу.

Щомісяця

Практичний психолог

Робота з вихованцями дошкільного закладу

10.

Бесіди з дітками, щодо дружніх стосунків з усіма членами нашого колективу.

Впродовж року

Вихователі та практичний психолог

11.

Показ мультфільмів та повчальних відео про запобігання булінгу серед дітей

Протягом року

Вихователі

Робота з батьками

12.

Тематичні батьківські збори

Вересень

Вихователі

13.

Підготовка пам'яток для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям

Жовтень

Вихователь-методист

14.

Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей.

Протягом року

Практичний психолог

ШевченкоТ.С

15.

Проведення бесід та консультацій, щодо взаємин батьків та дітей у родині.

Протягом року

Вихователі

МУЛЬТИКИ ЯКІ НАВЧАЮТЬ ЦІНУВАТИ КОЖНОГО

1. «Жив собі чорний кіт»/Files/images/bezpeka_jittdyalnost/bullng/maxresdefault (1).jpg

Мультфільм про те, як живеться чорному коту. Через людські забобони з ним ніхто не спілкується, тому він опинився у повній ізоляції. Всьому причина – чорний колір його шерсті. Що відчуває кошеня, наскільки йому сумно і самотньо? Про це ніхто навіть не замислюється. Щоб не мати клопіт, усі його намагаються обійти десятою дорогою. Однак варто котові забруднитися у білу фарбу – ставлення до нього вмить змінюється.

2. Мультфільм «Про пташок»/Files/images/bezpeka_jittdyalnost/bullng/preview.mp4-800x432.jpg

Історія про зграю горобчиків, які спілкуються між собою, сидячи на дротах. До них прилетіла доброзичлива чуднувата пташка, зовсім не схожа на них, тому горобці не прийняли її до гурту, хоча вона цього хотіла. Щоб позбутися настирної гості, спільнота горобців спочатку її ігнорує. Потім закльовує, намагаючися зігнати зі спільного дроту, не розуміючи, які саме наслідки це може мати для них самих.

3. «Вірте у любов, вірте у Різдво»/Files/images/bezpeka_jittdyalnost/bullng/maxresdefault (2).jpg

Це історія про їжачка на ім’я Генріх, який уперше прийшов до нового класу. Він би з радістю подружився з однолітками, однак спілкуватися і гратися йому заважають колючки, через які він і сам страждає. Минає час, і напередодні Різдва Генріх помічає, що однолітки шепочуться і сміються за його спиною. Коли засмучений їжачок виходить на шкільне подвір’я, його чекає несподіванка – подарунок від однокласників, завдяки якому вони зможуть дружити і гратися!

4. «Курка, яка несла всяку всячину»/Files/images/bezpeka_jittdyalnost/bullng/maxresdefault (3).jpg

Це історія про курку, яка мріяла про діточок, і одного разу вона знесла 7 яєць, з яких вилупилося 6 курчаток і один… маленький екскаваторчик. На відміну від чорного кота, не зважаючи на те, що екскаваторчик був не такий, як курчата, батьки його любили і ставились так само, як і до інших.

5. «Гидке каченя»/Files/images/bezpeka_jittdyalnost/bullng/MainCover_gidke-kachenya1487599695.jpg-700x400.jpg

«Гидке каченя» – всесвітньо відома казка данського письменника Ганса Крістіана Андерсена. Вперше вона була опублікована у 1843 році. Це історія про маленьке лебеденя, яке з незрозумілих причин потрапило до родини качок. Тільки-но вилупившись із яйця, воно отримало прізвисько Гидке каченя за свою непоказну зовнішність, відмінну від «родичів».

Кiлькiсть переглядiв: 324

Коментарi