Завдання:
Освітні:
1.Учити дітей складати розповіді за допомогою ілюстрацій до української народної казки “Колосок”.
2.Учити відповідати на питання повними реченнями.
Корекційні:
1. Вправляти в узгодженні іменника із числівниками.
2.Вправляти в узгодженні дієслів і іменників.
Розвиваючі:
1.Розвивати мову і збагачувати словниковий запас дітей.
2.Розвивати у дітей вміння граматично правильно будувати свій вислів.
Виховні:
1.Виховувати бажання говорити правильно.
2.Виховувати активність на заняттях.
3. Виховувати інтерес до відповідей товаришів.
Хід заняття
-Діти, сьогодні я отримала лист від нашого друга Пустунчика. Пропоную відкрити і подивитися, що там.
-Ну що, діти, допоможемо нашому другові Пустунчику розчаклувати зернятка ? (Так)
Перше зернятко.
" По доріжці ви підете
Прямо в казку попадете.
Раз, два, три, чотири, п'ять -
Буде казка оживать."
Дорогі мої діти! Ви любите слухати казки?
Я теж дуже люблю казки, а ви мені допоможете пригадати казку.
Пропоную розглянути друге зернятко для того, щоб дізнатися з якою казкою ми будемо працювати. (Це українська народна казка “Колосок”)
Друге зернятко.
Нам пропонується пограти в гру ” Казка з дірками”. Я буду читати казку, а якщо я щось забуду, ви мені підкажіть.
(вихователь підходить до фланелеграфу, де виставлені герої казки
Хто любив грати, і співати?
Двоє мишенят Круть і... (Верть)
Хто мишенят з ранку будив?
Хто на млин: (ходив)
Намолов борошна мішок?
Це - Петя: (Півник - золотисте горлечко).
Пирогів напік він багато.
І запитав друзів він суворо:
“Що ви робили мишенята,
Від світанку до заходу ()?
А тепер сідаєте за стіл,
подаєте голосок.
Ні! Спочатку потурбуйтеся
І складіть казку: (“Колосок”)
Нам пропонується послухати українську народну казку “Колосок” (аудіозапис).
1. Як звали мишенят?
2. Як ви думаєте, чому їх так називали?
3. Що знайшов півник?
4. Що спочатку зробив півник з пшеничним колоском?
5. Що приніс півник з млина?
6. Що став робити півник з борошном?
7. Що зробив півник з тістом?
8. Що робили мишенята весь час, поки півник працював?
9. Коли пироги спеклись, і півник виклав їх на стіл, що сказали мишенята?
10. Що сказав півник мишенятам?
11. Як ви думаєте, чи правильно вчинив півник?
Гра «Хто що робив?»
Ваше завдання розглянути картки і розкласти по діям, що робили мишенята? Наприклад: грали. Відповідно цьому кладемо картку у колонку з картинкою мишенят.
-Нам пропонують пограти у рухливу гру «Золоте жито»
Вітерець запитав, пролітаючи: (Біжать по колу на носочках, руки на поясі;
- Чому ти, жито, золоте? Змінюють напрямок бігу.)
А у відповідь колоски шелестять. (Зупиняються, руки вгору,
нахили в сторони.)
- Золоті руки ростять! (Два нахилу до носочкам).
- Нам пропонують порахувати скільки зерняток у колоску ліворуч.
- Праворуч?
- Назвіть, де знаходиться ще одне зернятко.
-Нам пропонується розібрати ілюстрації казки, викласти їх в порядку черговості: що було в казці спочатку, що потім.
Складання розповіді.
Розчакловані зернятка ми відправимо нашому другові Пустунчику.
-Діти, що ми сьогодні робили на занятті?
-Що вам сподобалося найбільше?
-Яким народ зобразив у казці півника? (Працьовитим).
-Як відповідали мишенята півнику на самому початку казки? (Бадьоро, весело).
-А в кінці казки? (Тихо, ледве чутно).
-Чому змінюється тон їх мови? Бо не знали, що все дістається своєю працею, і стало соромно за свою поведінку).
-Хто знає прислів`я про працю та хліб: " Праця всіх годує, а ліньмарнує"
"Хто не працює, той і не їсть","Як аукнеться так і відгукнеться".
"Колосок до колоска буде сніп, сніп до снопа, буде хліб".
Намалювати будь - яку ілюстрацію до казки Колосок.