Тема заняття: Складання розповіді за допомогою ілюстрацій до української народної казки «Колосок».

(провела вихователь Парфеса В.А.)

Завдання:

Освітні:

1.Учити дітей складати розповіді за допомогою ілюстрацій до української народної казки “Колосок”.

2.Учити відповідати на питання повними реченнями.

Корекційні:

1. Вправляти в узгодженні іменника із числівниками.

2.Вправляти в узгодженні дієслів і іменників.

Розвиваючі:

1.Розвивати мову і збагачувати словниковий запас дітей.

2.Розвивати у дітей вміння граматично правильно будувати свій вислів.

Виховні:

1.Виховувати бажання говорити правильно.

2.Виховувати активність на заняттях.

3. Виховувати інтерес до відповідей товаришів.

Хід заняття

-Діти, сьогодні я отримала лист від нашого друга Пустунчика. Пропоную відкрити і подивитися, що там.

-Ну що, діти, допоможемо нашому другові Пустунчику розчаклувати зернятка ? (Так)

Перше зернятко.

" По доріжці ви підете

Прямо в казку попадете.

Раз, два, три, чотири, п'ять -

Буде казка оживать."

Дорогі мої діти! Ви любите слухати казки?

Я теж дуже люблю казки, а ви мені допоможете пригадати казку.

Пропоную розглянути друге зернятко для того, щоб дізнатися з якою казкою ми будемо працювати. (Це українська народна казка “Колосок”)

Друге зернятко.

Нам пропонується пограти в гру ” Казка з дірками”. Я буду читати казку, а якщо я щось забуду, ви мені підкажіть.

(вихователь підходить до фланелеграфу, де виставлені герої казки

“Колосок”

Хто любив грати, і співати?
Двоє мишенят Круть і... (Верть)
Хто мишенят з ранку будив?
Хто на млин: (ходив)
Намолов борошна мішок?
Це - Петя: (Півник - золотисте горлечко).
Пирогів напік він багато.
І запитав друзів він суворо:
“Що ви робили мишенята,
Від світанку до заходу ()?
А тепер сідаєте за стіл,
подаєте голосок.
Ні! Спочатку потурбуйтеся
І складіть казку: (“Колосок”)

Третє зернятко.

Нам пропонується послухати українську народну казку “Колосок” (аудіозапис).

Четверте зернятко.

Питання за змістом казки.

1. Як звали мишенят?
2. Як ви думаєте, чому їх так називали?
3. Що знайшов півник?
4. Що спочатку зробив півник з пшеничним колоском?
5. Що приніс півник з млина?
6. Що став робити півник з борошном?
7. Що зробив півник з тістом?
8. Що робили мишенята весь час, поки півник працював?
9. Коли пироги спеклись, і півник виклав їх на стіл, що сказали мишенята?
10. Що сказав півник мишенятам?
11. Як ви думаєте, чи правильно вчинив півник?

П'яте зернятко.

Гра «Хто що робив?»

Ваше завдання розглянути картки і розкласти по діям, що робили мишенята? Наприклад: грали. Відповідно цьому кладемо картку у колонку з картинкою мишенят.

Шосте зернятко.

-Нам пропонують пограти у рухливу гру «Золоте жито»

Вітерець запитав, пролітаючи: (Біжать по колу на носочках, руки на поясі;

- Чому ти, жито, золоте? Змінюють напрямок бігу.)

А у відповідь колоски шелестять. (Зупиняються, руки вгору,

нахили в сторони.)

- Золоті руки ростять! (Два нахилу до носочкам).

Сьоме зернятко.

- Нам пропонують порахувати скільки зерняток у колоску ліворуч.

- Праворуч?

- Назвіть, де знаходиться ще одне зернятко.

Восьме зернятко.

-Нам пропонується розібрати ілюстрації казки, викласти їх в порядку черговості: що було в казці спочатку, що потім.

Складання розповіді.

Підсумок заняття

Розчакловані зернятка ми відправимо нашому другові Пустунчику.

-Діти, що ми сьогодні робили на занятті?

-Що вам сподобалося найбільше?

-Яким народ зобразив у казці півника? (Працьовитим).

-Як відповідали мишенята півнику на самому початку казки? (Бадьоро, весело).

-А в кінці казки? (Тихо, ледве чутно).

-Чому змінюється тон їх мови? Бо не знали, що все дістається своєю працею, і стало соромно за свою поведінку).

-Хто знає прислів`я про працю та хліб: " Праця всіх годує, а ліньмарнує"

"Хто не працює, той і не їсть","Як аукнеться так і відгукнеться".

"Колосок до колоска буде сніп, сніп до снопа, буде хліб".

Домашнє завдання

Намалювати будь - яку ілюстрацію до казки Колосок.

Кiлькiсть переглядiв: 12958

Коментарi